Kérdése van? Hívjon minket! 30/606-5171

Gumikereső

Szélesség
Magasság
Átmérő
Terhelés
Sebesség
Évszak:
Típus:
Márka:

Fizessen bankkártyával!

Ha tetszik, ossza meg!




Az aquaplaning veszélyei

Az aquaplaning akkor következik be, amikor a gumiabroncs és az útburkolat közé került víz nem kerül kiszorításra. Ilyenkor az abroncs előtt összegyűlik a víz, ami addig növekszik, amíg az abroncsok és az útburkolat közötti kapcsolat megszűnik. A tapadás elvesztése miatt a kerekek csúsznak és a jármű nem képes reagálni a kormányzásra, fékezésre és gyorsításra. Ebből kifolyólag a jármű irányíthatatlanná válhat, elkezdhet csúszni, vagy pörögni. Ez pedig potenciálisan veszélyes helyzet.

Hogyan lehet elkerülni, vagy csökkenteni az aquaplaningot

 - Ellenőrizzük rendszeresen az abroncsnyomást és az abroncsokat.
Ha elégtelen a nyomás, az nagyban megnöveli az aquaplaning kockázatát. Amennyiben az abroncsnyomás alacsonyabb, mint az ajánlott érték 30 %-a, az aquaplaning veszélye meredeken nő.

 - Ellenőrizzük az abroncsok profilmélységét és kopását.
Az abroncs annál több vizet tud elvezetni, minél nagyobb a meglévő profilmélység. Ez jelentősen csökkenti az aquaplaning veszélyét.

 - Lassítsunk.
Különösen, amikor vizes szakaszhoz, pocsolyákhoz közelítünk.

Mi okozza az aquaplaningot?

A túl sok víz a jármű és az útburkolat kapcsolatának elvesztését okozhatja. Egy vizes szakaszon haladó abroncs előtt kissé feltorlódik a víz. A futófelülettel történő találkozáskor a felfekvési felület elején lévő víz nyomása növekszik. Amikor ennek a nyomásnak a nagysága meghaladja az abroncs és az útburkolat közötti átlagos nyomást, az abroncs felemelkedik az útburkolatról, mivel már nem képes többé kiszorítani a vizet. A hatás annál jobban fokozódik, minél mélyebb a víz és minél nagyobb a jármű sebessége, és ez az úttartási képesség csökkenésével jár. Egy abroncs akkor teljesít megfelelően vizes burkolaton, ha először elvezeti a vizet, hogy helyreálljon a száraz kapcsolat.

A csatorna-víz arányszám

Ideális esetben a futófelület csatornái és a felfekvési felülte alakja képes megakadályozni az aquaplaningot. Azonban az abroncs annál nehezebben tud ellenállni az aquaplaningnak, minél kopottabb. Minél mélyebb a víz, annál hamarabb veszítjük el a tapadást.

Anti Surf System: optimális tapadás nedves burkolaton

Az aquaplaning a legtöbb abroncsnál kialakul, amikor az utat mély víz borítja. Most azonban a Michelin technológiáinak köszönhetően, mint például az Anti Surf System, sokkal nagyobb esélyünk van arra, hogy az optimális tapadás megtartásával vágjunk át a pocsolyákon. Például a MICHELIN Pilot Sport 3 abroncson is alkalmazott megoldás optimális teljesítményt biztosít nedves burkolaton. A MICHELIN Pilot Sport 3 a különleges alakú, lekerekített váll kialakítása miatt képes jobban belevágni a vízbe, így késleltetve az aquaplaning bekövetkeztét, a felfekvési felület méretének csökkentése nélkül.

 

Forrás:  http://www.michelin.hu/autogumi/hasznos-informaciok/hasznalati-tanacsok/aquaplaning

Ha tetszett a cikk, ossza meg ismerőseivel is!

Gumigyártók

APOLLO
BARUM
BF GOODRICH
BRIDGESTONE
CONTINENTAL
DAYTON
DEBICA
DELINTE
DUNLOP
FALKEN
FIRESTONE
FULDA
GENERAL TIRE
GOODYEAR
GT RADIAL
HANKOOK
INFINITY
KINGSTAR
KLEBER
KORMORAN
KUMHO
LAUFENN
MATADOR
MAXXIS
MICHELIN
MIRAGE
NANKANG
NEXEN
NOKIAN
PIRELLI
POINT-S
ROADSTONE
ROTALLA
ROYAL BLACK
SAETTA
SAILUN
SAVA
SEBRING
SEIBERLING
SEMPERIT
SPORTIVA
TAURUS
TOYO
UNIROYAL
VREDESTEIN
YOKOHAMA
A gumiabroncsabc.hu oldalon kedvére válogathat az akciós téligumik és nyárigumik között. Válasszon az alább található gyártók téli-, és nyárigumi kínálatából!
Téligumik
Nyárigumik
2013. gumiabroncsabc.hu - Minden jog fenntartva