HÍREK

Nyárigumi teszt: az olcsó veszélyes

Nyárigumi teszt: az olcsó veszélyes

A nyárigumin nem éri meg spórolni, 5-6 ezer forint megtakarításával akár 40 méterrel hosszabb fékúttal vagyunk kénytelenek számolni. Az ADAC 2010-es tesztje felhívja a figyelmet a kínai nyárigumik veszélyességére.


Aki a gumivásárlásnál főleg az árat veszi figyelembe és ezért inkább olcsó távol keleti nyárigumit vásárol, vizes úton 70 százalékkal hosszabb fékutat kockáztat és ezzel ebből kifolyólag a balesetveszélyt is növeli. Ez a legfontosabb eredménye a 2010-es ADAC gumitesztnek, amin 36 gumit két méretben vizsgáltak meg.

Az olcsó nyárigumik közül a teszten az Interstate, a Goodride, a Sava, a Wanli, a Nankang és a Sunny a „nem ajánlott” besorolást kapták, a biztonság szempontjából fontos gyenge tulajdonságaik miatt. Az hogy, ez másképp is megy, igazolja a 10 „különösen ajánlott” osztályzatot kapott gumi. A 16 „ajánlott” nyárigumi abroncs is egy széles palettát kínál. A maradék: három „feltételesen ajánlott” és hét „nem ajánlott” termék annak köszönhetik a rossz minősítést, mert vizes útfelületen rosszul teljesítettek, vagy nem jeleskedtek a gyorsítási teszten. A

185/65 R15 H méret teszt győztese a Pirelli Cinturato P6 nyárigumi, egy nagyon kiegyensúlyozott nyárigumi, kitűnő osztályzattal a vizes burkolaton és viszonylag alacsony kopási értékkel. Pozitiv eredményt ért el ebben a dimenzióban a Nokian H nyárigumi, a Continental PremiumContact 2 nyárigumi, a Dunlop SP Fast Response nyárigumi, továbbá az Uniroyal RainExpert nyárigumi is. A 225/45 R 17 W/Y méretű, szélesebb gumiknál ugyancsak a Pirelli Cinturato P7 nyárigumi vitte el a pálmát. Csak kevéssel marad le a Dunlop SP Maxx TT nyárigumi, a Conti SportContact 3 nyárigumi, a Michelin Pilot Sport 3 nyárigumi és a Bridgestone Potenza RE050 A nyárigumi.A legjobb teljesítmény a fogyasztásban és a kopásban általában célkonfliktusban áll a vizes burkolaton nyújtott teljesítménnyel. A legjobb példa erre az Interstate IST-1 M+S, ami a tartósságban és a gördülési ellenállásban jeleskedett. A hiányosságok a vizes útburkolaton ahhoz vezettek, hogy az ADAC ajánlásban a „nem ajánlott” értékelést kapta.

A Michelin Energy Saver nyárigumi ugyancsak lecsúszott a „különösen ajánlott” osztályzatról, mivel a vizes úton nem megfelelően teljesített, még ha jól is szerepelt az üzemanyag takarékosság és a kopásállóság kritériumokban. Ahhoz tehát, hogy egy gumi az ADAC-gumiteszten dobogós helyezést érjen el, lehetőleg az összes vizsgán jó értékelést kell elérnie, és egyikben sem engedhet meg magának gyenge teljesítményt.

Az ADAC 2011-es nyári gumi tesztjéről hamarosan részletesen beszámolunk.

automenedzser.hu